Den perfekta flytten

Herr F och jag har hitintills gjort tre flyttar ihop och är nu inne på vår fjärde. Enligt mig så är det kul att flytta. Att få något nytt, lite bättre, ev lite större men framför allt något att göra till sitt. Nu blir det en trea 70 meter uppför gatan. Än så länge har vi inte lyckats packa klart innan flytthjälpen kommer utan de stackarna som kommit först har snällt fått ställa sig och packa porslin. Det är inte bara frustrerande för dem utan också illa av oss. Inte kul del av flytten. Vi är fullt medvetna om denna brist i vår flyttaktik, men med ett hushåll som består av idel tidsoptimister så känns det som en omöjlighet att beräkna hur lång tid det tar att packa ihop 50 kvadratmeter. Denna gången skall det bli ändring på detta. Som en del i mitt nya liv så ska hälften redan vara överflyttat och uppackat i nya lägenheten och hälften vara prydligt nedpackat i lådor när flytthjälpen kommer. Eftersom det är så vansinnigt, näst intill omöjligt, att lyckas med har vi redan påbörjat det hela. Igår lurades lillasyster till att hjälpa till att först rensa garderob, sedan gå igenom fem (FEM!) lådor med sjalar. Hon var stenhård. Mina rosa myschinos och mysjeans åkte till insamling ihop med säkert 20 sjalar och halsdukar. (Ja, jag vet att det är ofantligt många, men jag gillar accessoarer. Är kanske till och med en uns besatt...) Hon tyckte inte att byxor från 2004 (som var fräcka då och endast då) som inte hade använts sedan dess skulle få vänta in nästa eventuella storhetstid. Hon såg även ogillande på mig när jag smugglade undan ett gäng byxor under förevändningen att de skulle bli shorts då jag hade en hela låda som nästan var tom för just denna målgrupp byxor. Plus att hon hotade byxorna med att de skulle ryka om de inte användes under sommaren 2013. Uj uj uj... Fyra påsar senare, plus en massa bråte på vinden (däribland en liten tjock-TV som vi ärvt av någon av herr Fs släktingar så är vi ett steg närmre målet. Så flytthjälpen: nu kör vi så det ryker!

Ps. Om någon vill bära dessa välpackade och rensade lådor, packa upp eller bara dricka kaffe i nya lyan så kör vi 26 januari. Och nej, inte ens med effekter blir denna bild intressant, men håll till godo för det är den ni får. De andra har lillasyster rensat bort... Ds.


Kommentarer
Postat av: Faster

Bra jobbat men man kan aldrig få för mycket av accessoarer enligt mitt tycke, du är en sköning Maria. Du kan ju alltid dela med dig av lite det finns nog Svalandrar som behöver, nyårskramar från Uppsala!

Svar: Sant faster, då måste det betyda att jag behöver köpa lite nytt att fylla förråden med igen :)
M

2012-12-31 @ 13:26:45
Postat av: Tant Lilli

Alltså. Jag är inte helt övertygad om att flytten kommer gå till på detta vis. ;Men om den gör det, så är det ett tecken på att ni blivit vuxna. Det är ju inte fy skam!

Svar: Nu förstår jag inte vad du menar. Inte övertygad?
M

2013-01-01 @ 10:36:41
Postat av: Gunnar din pappa

Jag tycker du liknar din mamma när du gömmer undan dina gamla kläder för städpatrullen

2013-01-09 @ 22:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback