Börjar kunna detta

Den 2013-07-31, kl 23:04:00
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 1

Herr F och jag har fått in lunken på detta med semester. Den ena går upp med lilla N oskäligt tidigt, cyklar en runda runt udden, gungar lite och sätter sedan på kaffet medan den andra sover. Sedan görs en planering efter vädret. Bra väder = utflykt till en ö, alternativt till en över medelbra strand. Mindre bra väder = en tur till någonstans där man kan göra av pengar, alternativt gå och skota i stugan. Vi går promenader, grillar, träffar vänner, dricker kaffe i solen och de senaste två kvällarna har vi även löst korsord. Känn på den!

Speedminton och nattabad

Den 2013-07-28, kl 15:11:15
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 0

Vi har under helgen hunnit fira två 30-åringar på trevligt gardenparty, haft picknick på en ö, nattabadat och just nu pågår en rafflande speedmintonturnering på före detta ängen. Stämningen är på topp. Bland 80 procent av oss i alla fall.

Fynd

Den 2013-07-26, kl 11:04:18
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 0

Utöver halsband inhandlades en solklänning, ett mobilfodral och en mässa till lilla N för det facila priset av 90 kr. Yey fynd! Nu väntar vi på vännerna fröken K och herr K. Sedan blir det en båttur. Semestern är som följer: båt, sola, bada, kaffe, läsa, grilla, äta, bada igen, se film och äta godis. Vi börjar bli proffs.

Okynnesshopping

Den 2013-07-25, kl 21:16:35
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 0

Eventuellt behövde jag ett par solglasögon. Eller en keps. Inte ett halsband. Men när man kan se ut som att man är ett enda stort kalas själv så måste man ta chansen. Basta.

En helt egen ö

Den 2013-07-25, kl 12:21:23
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 0

Idag är vi ensamma på favoritön. Sol, lite moln, kristallklart vatten och fyra favoriter. Det har badats, snorklats, fiskats och nu ska det grillas. Sedan är det hemmabio med projektor och smickerskakor. Det är helt ofattbart hur gött det är nu! Helgen ska firas som helger bör med fest och besök av goda vänner. Ciao!

Strömavbrott

Den 2013-07-22, kl 23:41:23
Filed in Allmänt, Hemmafrun funderar | Kommentarer: 0

Efter en härlig dag i solen bjöd kvällen på strömavbrott. Förutom det opraktiska med mat som tinar (löstes genom att köra maten till en kompis svärföräldrar) och ingen spis (hurra för husvagnskök) så gav det mig även nästan lite bonustid. Jag satt - ensam - nere på bryggan och funderade. Känns som om det inte hänt på evigheter. Tack till Varbergs elbolag för en ovärderlig stund. Sedan när micron plötsligt gick igån var jag ganska glad för det också. Hurra för 2000-talet och elektriciteten. God natt.

Överflöd till överflöd

Den 2013-07-21, kl 21:55:00
Filed in Hemmafrun funderar, Resa, Utflykt | Kommentarer: 1

Från en stuga till en annan. Vi har det galet bra. Kanske att denna vecka kommer gå till historien som den perfekta semestern. Solen har hedrat oss med sin närvaro hela veckan, vi har druckit stora mängder kaffe utomhus (har någon tagit termosen?) lilla N har gått omkring och kramat de andra barnen och pratat glatt med alla (nej, de ville inte att han skulle torka sitt dregel på dem och vi förstår inte hans språk) och vi kände oss som karaktärer i en Astrid Lindgren-film med vidsträckta fält, röda lador, vatten, sol och långa kvällar.

Vi har turistshoppat på Cloetta, nattbadar, ätit finglass och idag snyltade vi in på en sluss i Göta kanal. Såatte... (Ja, slussvakten sa att det var okej). När vi skulle åka in i slussen insåg vi att vi inte visste hur man skulle göra. Allt gick bra tills vi plötsligt insåg att båten var två meter under där delar av sällskapet stod och alla andra rutinerade slussare (aka riktigt båtfolk som inte snyltat in och lagt i lilla båten på skoj i kanalen bara för att testa) redan satt i sina båtar. Men det går ju att gå har jag hört. På tillbakavägen gick det dock riktigt fint och vi fick sannerligen beröm av ett aningens udda par som tittade på. Eventuellt blev någon i sällskapet tvångsbadad också. Hmpf...

Östergötlandssemestern avslutades med middag på bryggan ihop med svägerska och svåger med barn som bytte av oss och familjen M på landet. Så nu är vi på väg mot nya äventyr. Varberg - here we come!

och här hoppar jag ner. Jag lovar att det såg högre ut uppifrån! För övrigt är vissa bilder tagna av fru M.

#lovelife

Den 2013-07-19, kl 23:56:00
Filed in Hemmafrun funderar, Utflykt | Kommentarer: 0

Minnen som skapas i goda vänners lag under långa sommardagar är rent av ljuvligt att ha med sig in i hösten sedan. Att tänka på modiga hopp från broar, bygge av slänggunga, nattliga spel, långa morgnar och sena bad ger lite instagramfilter till och med på november. Hade hashtags varit något för mig hade sommaren instagrammats och märkts med #lovelife. Då hade ni allt förstått hur sjukt lyckade vi är. Så det är så. Över och ut!

Oändliga morgnar, sol, blå himmel, vita moln och ledighet

Den 2013-07-17, kl 17:00:00
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 0

I morse när jag vaknade fick jag känslan av sommarlov. Känslan av en ocean av tid där jag får göra vad jag vill, när jag vill. Mängder med tid i shorts och linne, båtturer, utflykter, vänner och familj. Lycka!

Sommarlovet har hitintills bjudit på besök i systers svärmors torp, nostalgitripp till Stenungsögården och besök hos gamla goda vänner i deras sommarstuga.

Det är en blåsig sommar vi har

Den 2013-07-17, kl 11:31:31
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 0

I söndags skulle vi premiärgå tipspromenaden som utgår från kiosken varje söndag. Riktigt härligt svenne banan. Men tji fick vi. Just denna gång utgick den från en annan kiosk. Så kan det gå. Istället blev det en helt ordinär promenad med var sin motionsapp (så att man kan jämföra resultaten sedan).

Vi hann också med en tur till Ullared där det inhandlades ytterligare en pizzasten (vi har tagit det som livsuppgift att det finns i var mans/kvinnas hushåll), lite träningskläder, bakplåtspapper och nagellack. Bästa beige färgen. Vi har också testat att äta kronärtskockor. kanske lite överreklamerat, men kul. Och invigt nya spelet - blokus. Rapport över de andra dagarna kommer kanske. Framöver.

Semestertid i arbetstempo

Den 2013-07-13, kl 23:58:06
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 0

Idag inledde jag min semester med brakfrukost, en tur till Getterön där vid fick bästa platsen på playan för att vi var så tidiga, en visit hos kusinfamilj, en vindsurfingtur (jag kunde bara segla i en riktning. Måste vara fel på den...), premiär på Stand up paddleboard, springtur med mamma, jordgubbar och film. Nix, jag har inte varvat ner än. Men ge mig några dagar så kommer jag vara en riktig slöröv sedan. Ser fram emot det! Tyvärr hanns det inte med några bilder. Bättre lycka nästa gång. Sov sött!

Att vara i tid

Den 2013-07-11, kl 16:51:03
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 1

Att vara i tid är överreklamerat. Man förlorar ju tid att göra klart det man höll på med tidigare och man får vänta. Vänta är inte riktigt min grej. Efter en minut blir jag stressad och frustrerad. Men nu är jag i alla fall i tid och hänger på FTs parkering i väntan på lillasyster med man för bilfärd till stugan. Jag roar mig med att se cool och avslappnad ut i mina avskavda solglasögon samtidigt som jag tjuvlyssnar och kikar på alla som passerar. Såatte. Över och ut!

1 dag 2 timmar 47 min

Den 2013-07-11, kl 13:44:28
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 0

...kvar till semester. Yiha! Men innan dess ska det jobbas hårt (eller myglas). Först måste jag få tag i en kaffe. Detta viktiga missades när herr F tog sovmorgon och jag lämnades åt mitt öde vid frukosten. Eller om jag prioriterade att bada istället för att göra kaffe. Vilket som.

Jag skulle kunna vänja mig...

Den 2013-07-09, kl 08:15:36
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 1

...vid att äta frukost bestående av nybakt bröd och finmusli utanför husvagnen. En liten känsla av semester sådär innan jobbet på morgonen. Men nu - jobb jobb jobb. Fyra dagar kvar!

Fejk it til jo mejk it!

Den 2013-07-08, kl 09:36:00
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 1

Såhär glad är jag för att jag jobbar idag. Men snart är det semester. Yihaa!

Och ja, jag har tid att blogga för jag vägrar stressa denna vecka!

Sommar & sol

Den 2013-07-07, kl 12:36:00
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 2

Det är vackert, mycket vatten och sjöar, bra priser på boende - men varför pratar de så fult? Ja, här kan vi inte bo. Annat är det med väschötskan!

Försemester

Den 2013-07-06, kl 07:51:30
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 0

Nu är jag sjukt taggad för semester. Bara fem dagar kvar. Har lite försemester här på landet aka stugan i Östergötland. Ja, alla riktiga Göteborgare kallar ju sin stuga för landet så varför vara sämre. God morgon.

Vardag

Den 2013-07-03, kl 23:17:40
Filed in Hemmafrun funderar | Kommentarer: 0

För att fortsätta med de lite småtråkiga visdomsorden. Vardag är faktiskt inte dumt alls! Idag: jobb, lunch med kollegorna (pizza, hör och häpna), baka med lilla N och herr F, besök av fina vänner och sedan TV-serier i soffan. Ja, helg är bättre, men vardag är inte dumt.