Härliga dagar!

En av de lyxigaste delarna med att vara dagledig/hemmafru (förutom att man är försörjd av staten) är att man exempelvis kan sitta flera timmar på ett café och prata strunt med andra daglediga (vilket brukar vara andra föräldrar, känner inte så många pensionärer som vill följa med). Man kan även gå på stan när alla andra jobbar. Eller kolla på dag-TV. Eller sitta och prata med lilla N när alla andra jobbar. Allt känns lite lyxigare att göra när alla andra jobbar. Sist jag kunde det var under studietiden och då hade jag ännu inte förstått hur underbart gött det är att vara dagledig. Förstå mig inte fel nu. Jag gillar att jobba. Men att få ligga kvar i sängen på morgonen, mysa med lilla N och intensivumgås på ett sätt jag inte haft tid med de senaste fyra åren. Det är härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback