Dubbelledig och dubbellyx

Jag bjuder dagen till ära på ett självporträtt taget i vår hall som är så rogivande och välstädad.
 
 
Både herr F och jag är lediga fram tills jag börjar jobba igen i mitten av april. Känns sjukt lyxigt. Att både få sitta ute i solen och njuta och göra det tillsammans med sina två bästa. Dubbellyx helt enkelt! Dagen har bjudit på småtriviala, men ändå trevliga saker, såsom att göra barnmat (kycklingköttbullar - vansinnigt smidigt), besök på BVC, lunch på stan, inköp av svart klänning (kunde varit kul, men var bara sorgligt) och fika i solen. 
 
Lycka är att få ett bord på uteserveringen en av vårens första varma dagar.
Alternativt att få dricka ur mugg.
 
Imorgon återgår vi till verkligheten. Den delen av verkligheten som jag mellan varven låtsas inte finns. På fredag begravs min älskade pappa så imorgon åker vi hem till mamma för förberedelser. Men mitt i all bedrövelse måste jag säga att leva i storfamilj inte varit så dumt. Ingen har trivts bättre än lilla N. Han och hans mormor är galet tighta numer. Det är nog ändå vad som menas med every cloud has a silver lining.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback