#oerhörtläckrabilderpåmat

Trots att jag utger mig för att vara hemmafru så är jag inte dagledig och ger inte så många hemmafrutips heller. Men nu kommer det. Matscoopet. Eller, ja, fikascoopet. Ända sedan vi var Israel i mitten av 90-talet (ljuvliga årtionde) så har jag saknat frozen yoghurt med valfria ingredienser i Sverige. Men nu är det här. I Borensberg av alla orter. Himmelriket i glass. Ta din yoghurt, lägg på all topping som önskas och betala (japp, det kostade. Skjortan!). Lycka i en frigolitbox. Sedan är det inte riktigt som jag tycker det ska vara (allt ska mixas och sedan spritsas ut), men tillräckligt nära. Det var det. Nu får vi se hur länge det dröjer tills jag lämnar nästa smarriga nyhet i hemmafruland. Svårt att toppa detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback