Fantastiska fredag

Idag fick vi barnvakt till vår för närvarande väldigt fantastiska men aningens gnälliga lilla N. Inte illa alls. Det blev middag på Max och bio i Alingsås. Riktigt lyxigt. Eller något i den stilen. Men ibland hinner man inte både äta och kolla på bio om man inte kör racervariant. Och gå på restaurang är ju fint, men idag hade vi varit paret som bara stirrade tomt i luften och tjuvlyssnade på alla andra. Japp, så lyckade är vi!

Men låt mig berätta om bion. Saga bio i Alingsås. Den har två salonger och verkar enligt hemsidan drivas av två äldre herrar. Ljuvlig inredning från någon gång av första halvan på förra seklet blandat med IKEA anno 2011. När jag ringde och bokade sa de att det var bra om vi hämtade biljetterna tjugo minuter innan filmen började. Om det funkar. När vi kommer till bion blir vi ombedda att sitta ner i foajén och vänta då de var lite sena med den andra filmen, men han skulle gå in och sätta på den nu. Samtidigt kollade han av om det var några i foajén som skulle på den andra filmen. "Nehej, men då kan jag ju dra igång den nu". Jag ska aldrig gå på bio någon annanstans. Detta är ju underbart!


Kommentarer
Postat av: Mamma Lisbeth

Tycker ni ska gå på bio lite oftare så vi får njuta lite mer av lille N

2013-02-11 @ 06:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback