Girls only

Vet ni, jag har världens förmån att få träffa ett gäng gymnasietjejer en gång per månad och ha tjejgrupp! De är så kloka, roliga, fina och duktiga. Var vi sådana när vi var 16 år? Jag vet att vi tyckte det, men tyckte de vuxna det? Utöver att de är min fina motpol mot jobbet där mina (också väldigt fina) ungdomar inte alltid gör som jag vill att de skall göra, så får jag ha gruppen ihop med lillasyster och fantastiska Mia som lär oss en hemskans massa saker. Det är glädje en lördag i februari. Att sedan toppa dagen med årsmöte (!) och pizza hos familjen W är inte illa det heller.
 
I övrigt så har jag idag börjat förbereda ben och fötter på semester genom att skänka dem fina tånaglar och lite mindre hår. Sanning! Och eftersom jag utger mig för att vara hemmafru skall jag ge mitt allra bästa visomärofrivilligahemmafruarochintetyckeromhushållsarbete-tips. Nattjäst bröd. Rör på kvällen, plutta ut på en plåt på morgonen, grädda. Sedan har man riktigt fina frallor som skulle kunna lura vilken surdegsfascist som helst. Så här kommer receptet:
 
25 gram jäst
4 dl vatten
1 dl mjölk
1 msk honung
1,5 tsk salt
9,5 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
 
Blanda allt i kall degvätska på kvällen (sådär som man skall göra med bröd, jäst och vatten först, resten sedan), låt jäsa under duk/lock i kylen över natten. Dela på mjölatbakbord (som om man har ett bakbord...) och grädda sedan i 225 grader i ca 15-20 minuter. Klart! Såatte... Det var dagens tips från er fiffiga hemmafru. Sov sött nu.

Kommentarer
Postat av: Anna

Var ska ni åka på semester?

Svar: Till Egypten. Ska bli så skönt med värme. Såg att ni skall åka snart också. Kul.
M

2013-02-24 @ 08:57:32
URL: http://svalander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback