Husarrest

Idag kl 13:00 skulle vår husarrest vara slut. Äntligen! Vi skulle träffa en trevlig familj ikväll, kolla på mello i vår nya soffa och prata med andra än varandra. Då slår det till! Herr F blir toksjuk och skaffar oss drygt 48 timmar husarrest till. På grund av en stundande semester och en viss skräck för kräket tog lilla N och jag vårt pick och pack och for hem till mina föräldrar. De är visserligen på galej, men vem annars tar emot eventuellt pestsmittade gäster? Så idag kändes misären total när jag lördag kväll promenerade genom Vårgårda centrum, hyrde film, köpte löjliga mängder snacks till mig själv (ändå go känsla), räknade hur många det var på de olika pizzeriorna och sjöng högt för lilla N. (Den mitt på Kungsgatan vann med typ tio gäster.) Vara själv en lördag, jag vet inte om det hänt mig innan. (Alltså, lilla N är ju med, men han sover så han räknas inte.) Men min mamma har de senaste 25 åren försökt övertyga mig om att det är nyttigt att ha tråkigt så...

Innan husarrest del två dök upp så hade vi ändå haft en ganska bra husarrest. Igår pysslade jag en jordglob, vi gjorde nästan klart lilla Ns rum, städade lägenheten, åt god middag och såg på film. Vad ska jag pyssla med nu? Ja, ja. Jag kanske helt enkelt får ta min mors råd i beaktande och hoppas på att detta verkligen är nyttigt. Imorgon far vi hem i alla fall och trotsar faran. Efter detta deprimerande inlägg bjuder jag på FLERA bilder. Håll till godo!


Kommentarer
Postat av: FruBrun

Snygg jordglob! Minns du världskartan på banken i Grekland? Sverige, Norge och Finland fanns inte.... Bara hav.... Fel...

Svar: Ha ha, just det ja! Och han som trodde att det gick isbjörnar på gatorna i Sverige. Jajamen...
M

2013-02-28 @ 20:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback