Kvällssysslor

Idag när vi åt middag så pratade herr F och jag om vad folk egentligen gör på kvällarna. Ja, vissa saker behöver jag inte veta, men vad gör man egentligen en vanlig måndag kväll? Våra hemmakvällar går oftast till någon spännande eller kul TV-serie, men just nu har vi uppehåll från detta så då får man hitta på annat. En del som jag verkligen har börjat uppskatta (hör och häpna) sedan lilla N kom är att gå oj träna när herr F kommer hem från jobbet. Bara att komma ut själv, kämpa, svettas rejält och tänka på annat. Det är guld värt! Sedan att det är nyttigt och sånt är en bonus. Ikväll testade mina träningspartners och jag Grit. 30 svinjobbiga minuter med en tränare som gick omkring och kollade att man gjorde rätt och gapade som vårt gamla idrottslärare Evert. Jag förstår att detta kanske inte låter som jag - men det var fantastiskt! Sedan har vi fixat det nästan allra sista i lilla Ns rum och torrostat mandlar. Mums! Nu sitter vi i soffan som ett gammalt par med var sin kopp te och nåt att läsa. Yey måndag!


Kommentarer
Postat av: Fru run

Ååh, vilket fint rum han får!! Och geten har fått flytta in därockså, har han fått ärva den, eller är den tilllåns? Och Fru M, visst tränar du! Jag tycker det låter som dig!

2013-02-28 @ 20:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback