Den perfekta årskrönikan

Japp, den perfekta årskrönikan skall härmed skrivas. Det känns relativt lätt då den endast är perfekt av mina årskrönikor och då jag inte skrivit någon innan (och troligtvis inte kommer skriva någon efter, men vem vet..) så har den inte så mycket konkurrens. Jag kan inte påstå att jag läst några stora mängder årskrönikor så jag vet inte riktigt vad den skall innehålla, men jag tänker mig kanske lite viktiga händelser, några bilder och förhoppningsvis någon dråplig historia (som min farmor brukade säga). När jag kollade igenom startsidan på blogg.se så insåg jag att man kan ha olika perspektiv. Exempelvis hade en bloggerska summerat år 2012 genom vad hon haft på sig. Här kommer min summering av klädåret 2012: leggings! Trist men sant. Jag gick ut starkt med ändå relativt snygga mammajeans och stora skjortor mm från en hipp ungdomlig affär i Göteborg, men ju större magen blev, desto mer bekväm blev jag. Kvar blev leggings. Framför allt i svart urtvättad trikå. Detta pågick även ett tag efter att lilla N fötts till en kompis kommenterade mina då mycket urtvättade leggings med mammamudd som gick över min då bara allmänt plufsiga mage. Hon tyckte att det inte riktigt vad min stil. De slängdes genast i soptunnan och jag är dig evigt tacksam för detta Elin. 
De omtalade leggingsen (leggingsarna, leggings?). Här sitter jag på en sten och bara önskar att lilla N kunde tänka sig komma ut. Men icke... 
 
Sedan fortsätter det i samma stil, dock med mycket finare leggings utan mammamudd. År 2013 kanske skall innehålla något mer plagg för benen... 
 
Nej, jag får nog ta ett annat spår. Eftersom jag gillar när saker är organiserade så tar vi det månad för månad.
 
Januari
Det nya året firades in med goda vänner hemmavid à la italienska maffian. God mat, trevligt sällskap och lösögonfransar. Yes!

 
Efter det tillbringade vi några dagar i kusinens stugan i Trysil med min sida av familjen. Magen var ivägen för skidåkning, men jag tyckte nog ändå att det var en bra idé att åka något pulkaliknande åkdon genom hela skidsystemet. 
Här provar herr F och lillebror åkdonet.
 
 
Februari 
Under lång tid har min goda vän Sara och jag pratat om att åka till en stad och ha en go weekend. Vi gjorde slag i saken och åkte till Malmö. Där gick vi i fina mataffärer, gick, tittade på Turning torse (inte superkul ändå, jag ber om ursäkt till eventuella Malmöister), gick, besökte Bo01 (desto roligare, vilket område!), gick i affärer, åt falafel (vilket borde finnas i varje kvarter, men vi fick leta i flera timmar), åt frukostbuffé och hade det allmänt fint och trevligt. Lite ont i fötter och rygg för den relativt gravida jag, men väldigt härligt att få en tjejhelg.
 
Mars
Jag har lite diskret hintat till lillasyster att jag önskat mig en babyshower. Att få träffa tjejkompisarna, fika gott som man inte själv behövt ordna och passa på att bara umgås innan det kommer en liten illbating till ens värld är ju en ypperlig idé. Detta ordnade min fenomenala syster en dag i mars. Jag fattade ingenting utan blev hemskans överraskad. Inte förrän vi träffade på herr Fs syster i lillasysters trappuppgång började jag ana ugglor i mossen. Väldans trevligt och det rekommenderas till alla som tänker föda barn. Inte bara för att man fick presenter, utan för att någon (läs ens ofantligt lydiga lillasyster) bakat små, söta bakverk och den blivande mamman kan äta sjuka mängder utan att skämmas!
 
 
Jag har nu kommit en tredjedel av året och inser att det blir för långt att skriva hela året i ett svep. Både för att herr F sitter bakom mig och väntar på att vi skall se på TV medan jag "bara" skall skriva en månad till, men också för att ingen kommer orka läsa min uppsats om 2012. Kanske att den perfekta årskrönikan kommer efter år 2013... Men - jag kommer fortsätta det jag påbörjat. Vänta ni bara! Tills dess, ha en fin kväll. 

Kommentarer
Postat av: Josef

Snygg moppe på första bilden =)

2013-01-04 @ 08:25:30
Postat av: Tant Lilli

Även om du bara kom trekvarts på vägen så var det en bra början på en årskrönika! Och egentligen kan man väl säga att klädmässigt var det ju en hel årskrönika - leggings all the way! Ser fram emot resten av året. Jag har ju mina misstankar om vad som kommer ta plats från slutet på maj:)

2013-01-04 @ 10:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback