Den stora och snoriga mathelgen

Helgen vecka två går till historien som den stora mathelgen. Jag har varit tokförkyld och tyckt att man kanske inte vill umgås med mig, men familjen T (aka lillsyrran med man) har trotsat faran. I fredags var vi och åt tapas på Leonardo i Lunden. Väldigt gott och trevligt. Det toppades med smoothies, god choklad, kaffe och film i deras soffa. Lördagen bjöd först på Afternoon Tea hos fina Kadri. Där bottnade vi bra med ett ordentligt fika för att sedan göra egen pizza och se film. Med familjen T.

Idag har vi firat lillebror som fyller 23. Stort. Vuxet. Tyngt med ansvar. Hade man kunnat tänka sig om det inte var så att hans högsta önskan var ett Playstation. Sjukt god mat hur som helst. Bra där. Nu har lillasyster och jag dock brutit trenden genom att åka till Ikea och fynda en garderobsstomme som vi tryckte in i deras fiesta. Så nu sitter jag i min koja bakom Pax och håller utsikt åt höger. Snipp snapp snut så var denna helgen slut.

Ps. I den bästa av världar hade jag haft fina bilder på piffiga människor som äter. Det har jag inte för jag glömmer alltid ta sådana trevliga bilder. Jag bjuder istället på en på mig och herr Pax från fyndhörnan. Och en på lillsyrran som går loss på den tyska lågprisaffären. Jag fick slita boxen ur hennes händer... Ds

 


Kommentarer
Postat av: Herr F

Synd att vi inte fick del av boxen.... Hade varit gött tillsammans med en brie!

2013-01-13 @ 21:58:38
Postat av: Miriam

ni verkar haft det fint! vi saknade er i kyrkan dock...

2013-01-13 @ 22:38:58
Postat av: Tant Lilli

Alltså. Herr F. Jag tyckte nog att Mamma L :s plånbok (utan Mamma L:s vetskap såklart) hade haft råd att köpa en sån box till dig (kostade bara 29.95!!!) Men det tyckte Fru M inte var någon bra idé. Så vet du. Din svägerska försökte.

TIlläggas bör också att Fru M satt och fnissade i bilen bakom Pax medan hon skrev detta inlägg. Högt. Flera gånger. Och höll sådär bra utkik åt höger.

2013-01-14 @ 10:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback