Den verkliga flytten

Jag kan ha råkat säga att vi skulle genomföra den perfekta flytten. Därför har jag redan börjat baka flyttfika och vi packar så det står härliga till. Förvänta er nu inga underverk här, för kakan blev torr. Men det kommer finnas kaffe och kakan innehåller hur som helst både stora mängder fett och socker - och det är ju det man är ute efter. Herr F tycker inte jag ska säga att kakan blev torr, han tror bara jag fiskar efter beröm, men icke. Det är bara en del av mina snaskiga bloggerkännande.

Hur som helst. Flytt är i verkligheten inte så glammigt som man (jag) gärna tänker sig (mig) i förväg. Jag tänker mig blanka magasin, nya tapeter, packa i silkespapper och en fridfull flyttdag. Så är det inte. Det är bruna kartonger, mer bruna kartonger, tidningspapper från pappersinsamlingen (ja, vi har hämtat ur den allmänna insamlingen), en viss hets och ett uns bristfällig ekonomi som inte alltid tillåter nytt av allt man önskar. För att demonstrera detta har jag gjort två kollage denna gång. Ett hur flytten ser ut i mitt huvud och ett hur det ser ut utanför. Jag la till lite filter på den i verkligheten så att det i alla fall skulle se lite instagram-flashigt ut! Man gör vad man kan så att säga.

Och jag har inte glömt att berätta om tjejkvällen, men det ska jag ju göra imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback