Återkomsten

God afton vänner (och eventuella av annan sort än vänner)!
Jag är ledsen för lång frånvaro  men efter semestern var jag helt enkelt för lat för att sätta igång igen. Men nu tar vi nya tag. En månad kvar av det ljuva (?) hemmafrulivet och sedan börjar arbetet igen. Alltså, vad mycket dubbla känslor detta väcker. Å ena sidan längtar jag efter att få sitta på mitt kontor, mina arbetsuppgifter (i alla fall många av dem), att min kompetens (som inte endast innehåller barnsånger och information om vilka barnvagnar som är bra) efterfrågas, att ha kollegor och faktiskt även rutiner. Å andra sidan kan jag inte fatta hur jag skall klara mig utan lilla N nio timmar per dag. Det svider sannerligen i mammahjärtat. Men jag är glad att han skall få tillbringa mycket tid med sin pappa. Jag skall hur som helst maximera sista månaden med trettioårsfirande, gemensam ledighet, påsk, Ullared, intensivumgås med de andra daglediga, promenera och inte minst pussa på lilla N ett par timmar per dag. 
 
Tänkte även ge en liten rapport från semestern. Vi var en vecka i Egypten på riktig svenne banan-semester. Fantastiskt skönt! Vi bodde på all inclusive precis vid stranden men pool, vattenrutschkana  konstant kaloriintag och underhållning. Dagarna gick ut på att ha all tid i världen till att busa och mysa med lilla N, ligga och njuta i solen, läsa den oändliga boken (tredje semestern med samma bok tydligen...), umgås med utökade familjen, spela spel, bada och äta så klart  En av dagarna åkte vi på snorkeltur. Helt fantastisk dag. Underbart väder, bra snorkling och på vägen tillbaka såg vi havssköldpaddor från båten. Vilken grej! En annan dag åkte vi ring efter motorbåt. Herr F och jag tjöt av lycka. Jag fick även åka med ett par varv i båten. När jag krampaktigt höll fast i handtagen för att inte flyga ur undrade killen som körde varför jag inte tog mer kort. Men hallå, jag skulle ju trillat i vattnet om jag ens tänkte tanken att släppa handen. (Japp, det var det mest spännande på hela resan. Men erkänn att det låter lockande.)
 
 
 
 
En väldigt lyckad vecka. Sedan skall jag glatt erkänna att lika skönt som det är att åka på semester, lika skönt är det att komma hem. Att äta samma frukost som alltid i sitt eget kök iklädd morgonrock och fula fluffiga, rosa tofflor slår faktiskt hotellfrukosten. Detta trots att den innehöll både fruktsallad  pannkakor och fem sorters flingor. Plus friterade grönsaksbollar. De saknar jag kanske ändå lite... Sedan börjar jag snart längta till nästa resa. Mer semester åt folket!


 

Kommentarer
Postat av: Miriam

Asså så skönt ni verkar haft det! Välkomna hem!

2013-03-10 @ 22:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback