Bilelände!

Som så mången gång förr blev det inte riktigt som det var tänkt. Först gick inte bilen igenom besiktningen. Sedan när herr F lagade den var den trasigare än vi först trodde. För att sedan sätta pricken över iet så tändes den röda skylten med utropstecken. Vilken leder till att jag är strandad i Östergötland. Morgondagens sång i Jonsered blir således inställd. Eller inte inställd kanske. De fina och duktiga töserna (kvinnorna...) fru M & M sjunger ju som planerat. Men jag missar hela balunsen (vilket inte är en baluns, utan en söndagsgudstjänst. Men ändå). Det går dock ingen nöd på mig. Jag har fint sällskap, har fått titta på hästarna med grabbarna, äta finpizza och jag kanske kan erkänna att min planering för helgen var lite väl ambitiös. Så bara vi kommer hem imorgon blir det nog finfint. Herr F bor på hotell i Stockholm och sitter för tillfället i Globen och tittar på hockey. Han har det nog mer än finfint. Men det kan han väl få ha någon gång ibland. Allt gott. Nu blir det chips och dipp.


Kommentarer
Postat av: Mamma Lisbeth

Men tack vare bilkrångel fick vi en underbar söndag med cykeltur utmed kanalen i strålande sol(och hisklig motvind) och vårens första kulglass.

2013-05-05 @ 22:05:35
Postat av: Lilli

ÅÅÅ va det ser härligt ut! Kroatien i all ära, men man saknar er allt!

2013-05-07 @ 22:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback