Jag är numera cyklist

Inför att jag skulle bli förvärvsarbetande mamma bestämde jag mig för att börja cykla under sommarhalvåret. På så sätt skulle jag spara pengar, få gratisträning och slippa vänta på spårvagnar jämt. Men jag skulle bara cykla när det var fint väder. Detta berättade jag för alla som ville höra, så att jag inte skulle kunna med att smita eftersom den eländiga Sahlgrenskabacken känns som ett hån varje dag. Men idag hände det. Jag gick ut i skinnjacka med hjälmen i högsta hugg och inser att solen lyser inte. Det duggregnar inte ens. Det öser ner. Och istället för att ta vagnen, som jag enligt tidigare planering skulle göra, så gick jag in och satte på mig regnställ och stoppade väskan i en påse. Hör och häpna! Jag har blivit cyklist på riktigt. Vad hände där? Låt mig bara säga att vattenfast mascara är en galet bra uppfinning och helt nödvändigt i mitt nya liv. Jag skulle tro att det var en reaktion på att jag slösat bort barnbidraget på kalasdekoration och att mitt gymkort är uppsagt. Omåttligt stolt i alla fall.

 

Jag ska dock erkänna att nästa gång det regnar så kommer jag troligtvis ta vagnen. Fy tusan vad tungt det kändes. Men det förtar ändå inte stoltheten över dagens bravad. Jag är också medveten om att de allra flesta cyklister gör såhär varje gång det regnar. Men skit i det! Glädje.


Kommentarer
Postat av: Lilli som åker spårvagn i regn och sol

Ja jag ursäktade mig länge med att mitt lås var lurigt och kunde fastna i låst läge. Nu har jag köpt ett nytt lås och därmed bytt ursäkt. Nu är jag ju förkyld och då ska man inte anstränga sig i onödan (inte mer än att springa en halvmara iaf!) Bra jobbat, att cykla med regnkläder och ändå se snygg ut - det är en bragd! DU är gryM!

Svar: Alltså, något måste man ju kontra med när nära och kära envisas med att springa halvmaror hit och dit!
M

2013-05-23 @ 14:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback