Underbara långhelg

Fyra dagars helg borde vara var man och kvinnas rättighet. Hej livskvalitet. Någon gång i livet ska jag jobba deltid. Känns som ett bra sätt att leva på. I torsdags lämnade vi en snorig lilla N till sin mormor och mötte upp med kära vänner på Steunungsbaden. Spa, god mat, quiz på Harrys, fint rum, frukostbuffé och en nostalgitripp till Stenungsögården. Sedan var vi redo för verkligheten igen. Tyvärr slog den till lite väl snabbt då vårt fredagsmys var med ett gäng andra föräldrar och barn på barnakuten. Ingen fara på taket. Lilla N fick hjälp med andningen som krånglade på grund av en elak förkylning. Men vilket fantastiskt sjukvårdssystem vi ändå har.

Nu är det picknick i Botaniska och ikväll blir det träff med lillasyster och svärbror efter hennes forskarresa till Kroatien. Hm... Undra om jag valt fel inriktning. Än så länge har jag i alla fall inte blivit erbjuden så många utlandsresor. Men med risk för att låta som en lycklig bloggerska måste jag ändå säga att jag är galet nöjd med mitt liv. Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback