Bordet

För ett gäng år sedan knep herr F och jag ett fint bord vid tömning av en släktings hus. Det förvarades en längre tid på vinden i en lada innan det förflyttades till mammas garage när vi köpte större lägenhet. Sedan har det stått där i väntan på att lackas om och sedermera få delta i finare middagsbjudningar. Igår kväll åkte jag på galej och herr F gav sig på bordet med t-röd, skrapa och slipmaskin. Idag skulle vi fortsätta, men behövde köpa mer sandpapper. På vägen dit gick vi en sväng på årets happening i Vårgårda. Lions loppmarknad. Och där, mitt bland allsköns bråte, stod det bordet vi egentligen skulle ha. Det väntade på oss och sådant ska man bara inte stå emot. Vi bytte det mot en hundrig (kap!) och nu har vi alltså två halvfärdiga matsalsbord. Utöver det har vi sex stycken stolar som ska fixas till. Behöver jag förtydliga att det inte får plats en endaste bil i mammas dubbelgarage... Men framåt våren 2015 ska vi nog ha fixat till både det ena och det andra. Såatte. Nu blir det till att sova och drömma om sandpapper 180, doften av t-röd och varmt trä.


Kommentarer
Postat av: Arvid

Gött! Vi ska på bakluckeloppis nu på morgonen- ska ni med? ;-)

2013-09-08 @ 06:33:52
Postat av: Mamma Lisbeth

Ju fler bord dess fler besök! Bara köp !

2013-09-14 @ 00:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback