Verkligheten 1.0

Okej, förbered er på gnäll. Eftersom det är min blogg får jag spendera onödigt mycket text på det. Utan bilder! Vill du inte läsa kan du ta din fria vilja och kika på något käckare. Youtube och kattungar kanske. Men annars, håll i dig nu för här kommer det:

Omständigheterna: en styck bebis som skulle kommit ut för sex dagar sedan, en styck kropp som inte riktigt orkar någonting längre, en tvååring som trotsar lite lagom och inte tycker mamma är något kul just nu, en man som försöker stötta men det blir inte alltid bra, ett stycke husprojekt i storleksklass enormt och sist men inte minst - ett psyke som lagt ner. 

Tänk er dessa omständigheter så ska jag berätta något om livet just nu. Det är inte kul. Jag skulle inte bytt det mot något annat osv osv.  Men jag vill bara ta tillfället i akt och gnälla lite. Erkänna att inte ens på en blogg är det rosa skimmer på allt. Jag vet att jag har det bra, är lyckligt lottad, väntar på något fantastiskt mm. Men just nu kunde jag inte bry mig mindre. Snälla, kan någon bara låsa in mig i ett rum med en pensionärssäng med mycket kuddar, stor TV, obegränsad tillgång till hjärndöda TV-serier och filmer, god mat som jag inte behöver varken tänka ut eller laga, ett enormt förråd av snask och ett minst lika stort förråd av Novalucol och en jämn temperatur någonstans strax under vad ogravida tycker är behagligt. Är det för mycket begärt? Nej just det. Tills det är ordnat finns jag under mitt alldeles för varma täcke med en säng som inte har höjbar huvudända om någon undrar. 

Kommentarer
Postat av: Julia

Maria! Fy fasen va jobbigt, försöker skicka lite energi till dig i tanken!! Jag hoppas innerligt att den lilla bebben vill komma snart! Igår var sista dagen på jobbet, kändes sorgligt men det ska samtidigt bli så spännande med det nya på måndag. Du var ju inte där så att jag kunde säga hej då till dig men jag kommer gärna och hälsar på dig senare i höst!! Bamsekram från Julia!

2014-08-30 @ 15:10:08
Postat av: Emilie

Åhh, stackars dig! Been there, done that... PIL

2014-08-30 @ 17:23:17
Postat av: Anna

Gnäll på du. Med all rätt. Skulle själv gärna få ut den här bebisen nu på en gång. Och jag har inte ens gått över tiden...

2014-08-31 @ 13:50:43
URL: http://svalander.blogg.se
Postat av: Lilli

Heja dej!!!

2014-09-01 @ 07:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback