Årskrönika del två

God afton. Här kommer fortsättningen av den påbörjade årskrönikan. Som en sammanhangsmarkering (viktigt inom mitt yrke) så informerar jag härmed om att jag kommer att delge er tre månader åt gången. Inte för mycket, inte för lite. Eller om det var: inte för jobbigt för undertecknad att producera... Nu följer hur som haver vår och försommar. Härliga tider.
 
April
Om mars var den värsta månaden på 2013, så var april den konstigaste. Pappa begravdes och i samma veva skulle jag fira min 30-årsdag. Om det inte vore för herr F hade det nog inte blivit något firande. Nu blev det något i hästväg. Mer om det sedan. Först pappas begravning. Den var fin, svår, vacker, fruktansvärt sorglig och samtidigt någonstans ljus. Vårljuset som lyste över hos hela dagen och alla pappas nära och kära gjorde detta till en så bra dag som någonsin var möjligt.
 
 
Men tillåt mig använda en klyscha: livet tar inte slut - som tur var. Resten av april firade vi. Min dag firades flerfaldigt. På dagen med överraskningsfrukost (den ni) som jag inte tänker bjuda på bilder ifrån, sedan lunch, spa och grill i sommarstugan. Några dagar innan dess hade vi firat med familjemiddag, vilket var det enda firandet jag hade varit med och planerat. Utöver det firades även herr F och mor min. Vi var också på årets första picknick vid Fiskebäcksbadet. Påbylsade, men lyckliga när solen värme våra ryggar. Herr F kan ha tagit ett dopp i havet...
 
 
Maj
Maj fortsatte i jubilarernas tema. PAX bjöd på baluns på vårens finaste dag medan herr F och systeryster sprang Göteborgsvarvet. Sedan firades lilla N med pompa och ståt. 
 
 
 
 
Juni
I juni fortsatte, som sig bör, livsnjutandet. Vi var bland annat på Marstrand med goda vänner, firade födelsedagar, ett jag-vet-inte-vilket-i-ordningen hejdundrande firande av min födelsedag och firade midsommar. Detta skedde i någon slags perfekt kombination mellan släkthäng och firande med vänner (inklusive barnvakt). Lilla N, herr F och jag huserade i husvagnen, vilket sedan skulle bli vårt andra hem sommaren 2013. 
 
 
 
 
 
Det var detta om detta. Nu tar jag kväll och återkommer en annan dag när andan faller på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback