Försommar

Försmaren är en helt fantastisk tid. Vädret är fantastiskt, långa kvällar och man förbereder sig på den ljuvliga sommaren. Sommaren som ska bli den bästa utan en massa tjafs och regn. Bilden av hur man går barfota i gräset med vinden i håret och solen i ansiktet. I dendär fina klänningen som inhandlades 2012 för just dessa tillfällen. Alla med lyckliga leenden och utan oro som gnager. 

Har ni tänkt på att det aldrig blir som man tänker sig? Men oftast blir det bättre. För i verkligheten vill vi inte leva i en reklamfilm. I alla fall inte jag. Jag vill leva mitt i livet med glädje, sorg, spänning, frustration och lycka. I jeansshorts och regnjacka. För så är livet. Underbart. 

Vi har tillbringat den härliga försommarhelgen i stugan på just det sätter. Med familj, vänner och själva. I jeansshorts och smutsiga linnen. Med skratt och gråt. Sand i håret och fräknar på näsan. Med förväntad över vad som komma skall och viss sorg över de delar som försvinner. Vi är mitt i ett skifte i livet. En lägenhet byts mot hus, tre blir fyra, staden byts mot en mindre stad. Vi är priviligierade. Och lite nervösa. Och lyckliga! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback