Så in i Norden härligt

För ett tag sedan sa jag att jag inte kunde klara några motgångar innan kaffe. Under våren är detta endast delvis sant. Om solen skiner kan jag klara av en eller max två (men då måste jag ha sovit minst sju timmar) mindre motgångar även utan kaffe. Men på tredje motgången är det garanterat kört. Oavsett hur länge jag sovit. Så är det bara! En naturlag skulle jag nog säga. Just nu har jag noll och inga motgångar i sikte. Ett barn sussar i vagnen på balkongen, ett barn leker alldeles tyst och nöjd (mycket mystiskt) på sitt rum och en styck mamma ska läsa ut bokcirkelsboken. 




Det är för övrigt fler än jag som trivs under våren. Speciellt efter att ha fått äta en relativt stor degklump som skulle ha blivit kakor till kvinnoarbetshelgen. Men frukta inte ty vi gjorde dubbel sats! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback