Verkligheten



Verkligheten för mig har under det senaste året varit dygnet runt med två guldklimpar. Men nästa vecka börjar en annan verklighet. Det som tidigare var min vardag. Jobb. Det är med skräckblandad förtjusning jag tänker på att sätta mig på tåget för att åka till en annan socialtjänst. Att träffa nya kollegor, få nya arbetsuppgifter och inte minst - vara utan mina guld största delen av dagen. Herr F ska vara hemma ett år nu så barnen kommer ha det optimalt. Men jag kommer sakna detta. Dem. Att inte längre vara den viktigaste i deras värld. 

Observera herr Fs bidrag till bilden. 

Missförstå mig inte. Jag vill jobba och jag vill att herr F ska få vara hemma med barnen och de med honom. Jag har tänk mycket på vårt fantastiska system som låter oss vara hemma med betalt under lång tid. Vilken lyx. Men en fas är över. Lite sorgligt är det. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Förstår verkligen att det måste kännas dubbelt! De där två saknar man ju för de är ju såna stjärnor!!

2015-08-30 @ 11:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback