Vitsen med ledighet

Halva vitsen med ledighet och sommar är att sitta uppe halva nätterna och ta långa sovmorgnar. Människor under fyra år verkar ha sjukt svårt att förstå detta. Hur svårt kan der vara? Människor över 30 år verkar ha väldigt svårt att gå och lägga sig på kvällen (slöseri med tid liksom) vilket resulterar i kortare nätter. Såklart. Så nu blir halva vitsen med ledighet och sommar istället att se hur många koppar kaffe man kan svepa innan klockan tio och hur man bäst kan lura till sig en powernap dagtid. Jag börjar bli rättså grym på detta. Tur att de små människorna är så söta att man gillar dem (i alla fall nio av tio dagar, eller åtta av tio. Kanske) även i den okristliga timme de väljer att starta dagen. 




Kommentarer
Postat av: Lisa

Han är ju en 10-poängare! (Särskilt för mig som inte blir väckt)

Svar: Vänta du bara. Snart har vi gemensam semester 😉
M

2015-07-17 @ 08:35:16
Postat av: Mamma

De små liven är välkomna in till mig alla tider på dygnet. Jag längtar!

2015-07-17 @ 23:45:43
Postat av: Kad

Där satte du ord på alla mina tankar och känslor denna sommar. Vi har t.o.m. investerat i en snabbare kaffebryggare!

Svar: Klokt!
M

2015-07-20 @ 21:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback