Husvagnssemester, hemmafix och elände

Vi har de senaste veckorna slutfört ett antal små projekt i huset. Lite målning av en vägg, ett tak (tidigare tapetserat i träimitation) och fixat gillestugan. Köksluckorna är inlämnade för sprutmålning. Några smågrejer kvar, men annars är det klart. Känns grymt skönt. Huset är inte alls klart för det, men detta var de projekt vi tänkt slutföra inom den närmsta tiden. Sedan ska vi ta paus. (Förutom utomhus, men det är givetvis en annan kvot.) Detta med att köpa ett hus i form av ett renoveringsprojekt gav en helt annan innebörd till att fixa. Med två små barn finns varken viljan, engagemanget eller tiden att göra allt. Vi får öva på att känna att det är good enough och att ta paus. På ett par år eller så...




Efter fix kommer i alla fall semester så nu är det detta som gäller för resten av sommaren. I fredags rullade vi iväg med husvagnen. Till allas lycka. Först en sväng till Jönköping och sedan ner i Småland för att hälsa på kusin/sysslingar. Väldigt mysigt. Ända tills jag fick magsjuka. Sådär mysigt. I husvagn... Spenderade en natt i kusinens tvättstuga och fick sedan bäddas ner i bilen för historiens längsta hemresa. Men nu är vi hemma igen. Jag var helt övertygad om att jag skulle vara helt kry idag, men man är tydligen inte 19 längre... Så jag ligger i solstolen och tar igen mig medan lilla N och herr F grejar i trädgården. Lilla V sover. Inte dumt det heller. Över och ut!



Kommentarer
Postat av: Lisa

Det ser ju väldigt mysigt ut alltihop, trots magsjuka...

2015-07-01 @ 10:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback